poniedziałek, 7 lutego 2011

Kusudama - kula kwiatowa


INSTRUKCJA


Potrzebne materiały:
  • 60 równej wielkości, papierowych kwadratów
  • klej
Dodatkowo:
  • 12 koralików
  • klej "magiczny"
  • wstążka 

1. Kwadratową kartkę złóż tak, aby powstał trójkąt.














2. Prawy i lewy róg złóż do górnego wierzchołka trójkąta. W ten sposób powstał kwadrat.














3. Te same rogi złóż w dół tak, aby wierzchołki były przedłużeniem dolnych boków kwadratu.

4. Teraz otwórz zakładki, które właśnie powstały i przygładź je.

 5. Wystające trójkąty zagnij do siebie. W ten sposób na powstałym czworoboku są dwa trójkąty, mniejszy leży na większym.

 6. Złóż na pół trójkąt większy (razem z mniejszym) wzdłuż jego wysokości. Powstałe dwa trójkąty ze sobą sklej.

7. Tak wyglądają gotowe płatki. Jeśli masz ich już 5 możesz je ze sobą skleić.

 8. Na jedną kulę potrzeba 12 takich kwiatków.

9. Aby kula była bardziej efektowna możesz ją ozdobić koralikami. Przyczep do niej wstążkę, a sprawdzi się również jako ozdoba choinkowa.









15 komentarzy:

  1. wczoraj zrobiłam coś takiego i wyszło super :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne... Oczywiście wielkość kwadratów zależy od was, ale ja robię takie o boku długości 8 cm i wtedy wychodzi idealnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nauczyłam robić je od znajomej...I mam już piękną kolekcje 25 takich "kulek"

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna kula :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko teraz pytanie jak skleić te kwiaty -,-

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne :D
    Zrobiłam takie z tym że z papieru z gazety. Łatwa instrukcja i super blog. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekna:)
    koziolekhobby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne też tak chce

    OdpowiedzUsuń
  9. SUPER. TYLKO JAK SKLEIĆ ZE SOBĄ TE WSZYSTKIE CZĘŚCI??????????????????????

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo prosto, każdy wystający koniec płatka na wierzchołku sklejami do siebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę piękna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. a trzy i pół roku po napisaniu przez Ciebie tego posta ja zrobiłam sobie taką kulę i jestem bardzo zadowolona i oczarowana tą kulą, a więc wielkie dzięki!!!!

    OdpowiedzUsuń